מסלול ממ"ס בגאמא.

  • פותח הנושא ReWom
  • פורסם בתאריך

0Leprosy0

New member
ממ"ס

אחד מהמסלולים בפרוייקט גאמ"א של חמ"ן. מצריך חתימה של שנה קבע וקורס צבאי (על חשבון השרות) של 3 חודשים. לאחר מכן מוצבים בסיסים שונים באזור המרכז: בעיקר קריה וגלילות. תהליך המיון: מבחנים ראשוניים, ראיון, תחקיר בטחוני, כנס מועמדים . . אם אתה מתעניין במחשבים ותכנות ודי מבין בתחום יש לך סיכויים גבוהים להתקבל. לא צריך להיות גאון מחשבים. ידע ברמה של לא הרבה מעבר לבגרות 5 יח"ל במדמ"ח מספיק. רמה מקצועית יותר גבוהה יש במסלול אחר בגאמ"א, אם זה מה שאתה מחפש. כמובן, הרבה יותר קשה להתקבל אליו וחותמים על שנה וחצי קבע.
 

YtseJam

New member
עם כל הכבוד

בתור מלש"ב (אני מבין לפי הודעות אחרות שכתבת שטרם התגייסת), אני לא חושב שזה במקום לדבר על הרמה המקצועית של מסלולים שונים בגאמא, שאינך מכיר את ההבדלים האמיתיים ביניהם.
 

b o n f i r e

New member
ובתור אחד שכן מבין

הבחור צודק. ברור שההבדלים בין המסלולים לא נגמרים רק בדרישות וברמה המקצועית שאליה מגיעים, אבל אלה ההבדלים העיקריים.
 

b o n f i r e

New member
ושוב בתור אחד שכן מבין

אתה בתור ממסניק חייב להודות שיש מסלולים בגאמא שמקנים ידע הרבה הרבה יותר מעמיק בנושאי מחשבים, בעיקר כי זה הייעוד של המסלולים האלה. לכן אני גם לא חושב שיש לך מה להתעצבן כשאומרים שהרמה של ממ"ס יחסית למסלולים האלה נמוכה, פשוט כי זה ייעוד שונה.
 

YtseJam

New member
זאת בדיוק הנקודה

מדובר בייעוד שונה, בהתמקדות שונה, ואפשר גם לאמר שמבחינה מסויימת מדובר בידע מעמיק יותר - אבל לא בהכרח ברמה מקצועית גבוהה יותר. בכל מקרה, בוא נסיים את הדיון בנקודה הזאת.
 

אמיר ט

New member
ואני בתור ממסניק

לא מסכים איתך לגמרי, כי יש הרבה מקומות שאנחנו ו"המסלול" השני עובדים ביחד ועושים את אותה העבודה. ממ"ס זה הרבה מעבר לקורס, וזה משהו שמבינים מאד מהר אחרי שנכנסים למסגרת הזאת. לדעתי זה משהו שאין באף מסלול אחר, בפרט לא של גאמא. לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו, עכשיו שאני מסתכל על הדברים מבפנים אני משווה ומסתכל על דברים שצורה שונה מאד מהתקוה שהייתי מלש"ב זה מסלול טוב, נקודה, אבל כמו בכל דבר תמיד יש יותר טוב. אני אישית לא מצטער לרגע.
 

0Leprosy0

New member
נכון

אני מלש"ב . . . ועברתי את כל שלבי המיון לשני המסלולים. הדרישות של המסלול השני גבוהות בהרבה והידע שרוכשים בקורס הרבה יותר רחב ומעמיק מהקורס של ממ"ס שמאד ממוקד. אני לא מזלזל בממ"ס, לדעתי, זה אחלה תפקיד . . חוץ מזה, אני מכיר אנשים בשני המסלולים, כך שהידע שלי לא מוגבל לפירסום של חמ"ן. כמובן, שהייעוד שלהם שונה ועל כן השוואה אינה במקום. ציינתי עובדה אובייקטיבית לגבי הקורס כדי שהנ"ל יקבל תמונה יותר רחבה.
 

the new L

New member
ממ"ס

זה טוב
ממליץ בחום....
 
למעלה