הילדים משגעים אותי

הילדים משגעים אותי

אני מטבעי טיפוס מאוד רגוע, אך בעיקר בתקופה האחרונה, אני מגיע הביתה והילדים משגעים אותי, ואני יוצא מדעתי. כשהם כל אחד לחוד הם ממש נהדרים אבל כשהם יחד, יש פיצוץ. הם משתוללים, לא מקשיבים לנו כלל, ועושים בלגן. כל איום שלנו ואפילו שיטת ניקוד לא עוזרת. נמאס לי כבר להגיע הביתה רגוע וללכת לישון עצבני. מה אני עושה בשביל לגרום לילדים להקשיב לנו?
 
הילדים משגעים אותי

שלום רב ארזברנוי, אני מבינה את תחושותייך ואת הרצון לחולל שינוי משמעותי שיביא לרגיעה. אחד היתרונות של המצב שאתה מתאר הוא שבין הילדים שלכם יש יחסים טובים, הם שמחים, נלהבים ואוהבים להיות זה עם זה. זה כשלעצמו נפלא. הורים רבים רוצים שתהיה אחווה בין הילדים ולא מצליחים לכונן אותה. דרכי התקשורת במשפחה הם המפתח לשינוי הדינאמיקה המשפחתית. שיטות חינוך כמו איומים ,שכר (שיטת הניקוד), עונשים ביקורת וכדומיהם אינם עובדים.(כפי שאתה מספר) דרושים שיטות עדכניות ומעשיות. שיטות מומלצות כגון שיתוף, התייעצות, חלוקת תפקידים במשפחה, העברת אחריות, בקשת עזרה, עידוד הצגת גבולות הן חלק מהדרכים הנלמדות לעומק בקבוצת הורים. קבוצות הורים מתקיימות בכל רחבי הארץ. אני ממליצה לכם להצטרף לקבוצה כזו ולרכוש מיומנויות הוריות שיסייעו לכם להבין את התנהגות הילדים ולתת מענה הולם. מה דעתך? עינת גבע יועצת משפחתית מכון אדלר.
 

mirya

New member
מסכימה מאוד, ועוד..

לעיתים מקור כל הקשיים הוא בתזמונים, מקצבים וצרכים מנוגדים. אולי זה פשוט -ניסוח מחדש- שלילדים יש צורך להיפגש, לשחק, להשתולל-זה הצורך הטבעי של ילדים במגע ובתנועה-לבלות באופן שונה מאשר היומיום שלהם דורש; בזמן שלכם יש צורך להגיע הבייתה בשקט, להתרגע, להשלים משימות ביתיות, ולסגור את היום? אם זה כך, אולי יש צורך להגדיר מחדש זמנים בחוג המשפחה? לחלק תפקידים, כך שלכל אחד מכם יהיה היום שלו למלא את צרכיו? יש הרבה דרכים-הכל לבחירתכם.
 
למעלה